کتابخانه عمومی شهید ملا مسلم جلالی زاده روستای گلین

سنندج بخش سیروان روستای گلین تلفن 08733502684

کتابخانه عمومی شهید ملا مسلم جلالی زاده روستای گلین

سنندج بخش سیروان روستای گلین تلفن 08733502684

کتابخانه عمومی شهید ملا مسلم جلالی زاده روستای گلین

کتابخانه عمومی شهید ملا مسلم جلالی زاده روستای گلین

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۰ ب.ظ

عفو


خــداوندا

براستـی که تو بخشنده هستی و بخشیدن را دوست داری

پس ما را عفو کن و گناهان ما را ببخش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۷ ، ۱۹:۱۰
کتابخانه شهید ملا مسلم جلالی زاده گلین
شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۴ ب.ظ

معرفی کتاب


سلام، روباه قرمز
نویسنده: اریک کارل
مترجم: مهشید مجتهدزاده
انتشارات: قو
تعداد صفحات: ۲۴
به تصاویر با دقّت نگاه کن، شما انتظار دارید با چه رنگ‌هایی روبه‌رو شوید؟
مگر می‌شود رنگ سبز را قرمز، نارنجی را آبی یا بنفش را زرد ببینیم؟ البته که می‌شود! فقط کافی است کمی دقّت و صبر داشته باشیم؛ این جادوی رنگ‌هاست...
این کتاب با نظر به نظریۀ رنگ‌های گوته، شاعر، نویسنده، داستان­ نویس و فیلسوف معروف آلمانی نوشته شده است. آشنایی با چرخۀ رنگ گوته و شناخت رنگ‌های مکمل می‌تواند در فهم درست جهان رنگارنگ پیرامون و لذّت از آن اثر چشمگیری داشته باشد.
قورباغه کوچولو می‌خواهد برای جشن تولدش دوستانش را دعوت کند. روباه قرمز، پروانه بنفش، گربه نارنجی، مار سبز، ماهی آبی و سگ سیاه‌وسفید همگی دوستان او هستند که به مهمانی دعوت شده‌اند. ولی وقتی‌که مهمان‌ها از راه می‌رسند مامان قورباغه حسابی گیج می‌شود. روباهِ قرمز، سبز، پروانه بنفش، زرد، گربه نارنجی، آبی و رنگ بقیه دوستان قورباغه کوچولو هم متفاوت است. قورباغه کوچولو به مادرش می‌گوید: «مامان معلوم می‌شود به اندازۀ کافی به آن‌ها نگاه نکردی!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۷ ، ۱۶:۰۴
کتابخانه شهید ملا مسلم جلالی زاده گلین
شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ب.ظ

معرفی کتاب

بازی‌های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان

نویسنده: باربارا شِر

مترجم: منیره نادری

تعداد صفحات:۱۷۲

ناشر: صابرین

بازی برای کودک مهم‌ترین رویداد زندگی است و هرگز نباید این رویداد مهم را به چشم یک فعالیت کم‌اهمیت بنگریم. وقتی در منزل یا مهمانی و... کودکانمان در حال بازی هستند و ما بنا داریم آنجا را ترک کنیم یا برنامة دیگری برای فرزندمان داریم باید برای دقایقی به او زمان دهیم تا بتواند کار مهمش را به انجام رساند و پایانی دلخواه برای بازی‌اش رقم زند.

امروزه کارشناسان و پژوهشگران به این نتیجۀ روشن رسیده‌اند که بازی، نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آن‌ها به بازی‌های سالم و سازنده بیشتر باشد، فکر، ذهن و جسم آن‌ها بهتر پرورش می‌یابد و مهارت‌های اجتماعی آنها نیز به طور قابل توجه‌ای تقویت می‌شود. نقش بازی در زندگی تا آنجاست که حتّی بزرگ‌سالان نیز از بازی و نشاط حاصل از یک بازی مفرّح بی‌نیاز نیستند.

 

 


برچسب‌ها: معرفی کتاب , بازی‌های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان , کتابخوان ماه , تیر , باربارا شِر 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۷ ، ۱۶:۰۰
کتابخانه شهید ملا مسلم جلالی زاده گلین
سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ق.ظ

کتاب پیرمرد و دریا


درباره نویسنده پیرمرد و دریا:

ارنست همینگوی در ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ در اوک پارک ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد. وی از نویسندگان برجسته معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات است. او در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی درگذشت. از آثار او می­توان به سه داستان و ده شعر(۱۹۲۳)، در امتداد رودخانه به سمت درختها (۱۹۵۰)، برنده هیچ نمی‌برد(۱۹۳۳) اشاره نمود.

پیرمرد و دریا

پیرمرد و دریا داستان کوتاهی است از همینگ­وی نویسنده مشهور آمریکایی، این کتاب در کوبا نوشته شد و در سال ۱۹۵۲ به چاپ رسیده است. این داستان کوشش و تلاش یک پیرمرد ماهی­گیر کوبایی به نام سانتیاگو را در دریاهای دور برای به دام انداختن یک نیزه ماهی بزرگ در روزهای متمادی شرح می‌دهد که درنهایت با وجود ویژگی­هایی همچون طمع، شجاعت و استقامت شکست می­‌خورد. کتاب پیرمرد و دریا کوتاه مفید و باارزش است به گفته نویسنده این کتاب می­‌توانست بیش از هزار صفحه باشد داستان شخصیت‌­های زیادی ندارد و این از ویژگی‌­های آن است و ویژگی بارزتر داستان دقیق نشان دادن شخصیت‌ها و مکان­‌های وقوع داستان است. زیبایی دریا در داستان آنقدر هنرمندانه به تحریر قلم در می‌­آید که به سادگی قابل تصور است. داستان کاملا واقع‌گرایانه، قابل ادراک و باورپذیر است. سانتیاگو پیرمرد ماهی­گیر، بااراده و خستگی‌ناپذیر داستان است که هیچ‌گاه ناامیدی را قبول نکرد.

در بخشی از کتاب درباره سانتیاگو می‌خوانیم: پیرمرد همه چیزش پیر بود، مگر چشمانش که به رنگ دریا بود و شاد و شکست ناپذیر. ارنست‌همینگ­وی کتاب خود را این‌گونه معرفی می‌کند شما هیچ کتاب خوبی پیدا نمی­‌کنید که نویسنده­اش پیشاپیش و با تصمیم قبلی نماد یا نمادهایی در آن وارد کرده باشد، من کوشش کردم در داستانم یک پیرمرد واقعی، یک پسر بچه واقعی، یک دریای واقعی خلق نمایم. همینگ­وی می­‌گوید دشوارترین کار نویسنده پیدا کردن و روی کاغذ آوردن یک جمله راست است.

 زمانی که نام کتاب را می‌بینیم داستانی ساده و سطحی به نظر می‌رسد اما هر چه بیش­تر در کلمات کتاب غرق می‌شویم به عمق زیبایی و پرمفهوم بودن کتاب پی می‌بریم. یکی از نکات جالب راجع به این کتاب این است که نویسنده از تمام پیچ و خم ماهیگیری، که محور اصلی داستان است آگاه بوده، و به همه آن‌ها مسلط است، و این از امتیازات یک نویسنده محسوب است. نویسنده در طول داستان، سعی کرده که با آوردن جزئیات، خواننده را با خود همراه کند و ترتیبی دهد که خواننده خود را در بخش‌های مختلف داستان ببیند چیزی که هر مخاطب می‌تواند از داستان دریافت کند تلاش برای رسیدن به هدف، داشتن امید و اراده­ای قوی در هر شرایطی است. در بخشی­ از داستان می­‌گوید: انسان واقعی ممکن است نابود شود ولی هرگز شکست­ نخواهد خورد.

 ماهی­گیر تنهایی به خلیج رفت زیرا یقین داشت بهترین یاری‌دهنده و همراه خودش است. پیرمرد به دنبال تغییر و دگرگونی بود به دنبال اثبات اراده خود به مردم. از نگاه برنارد برنسون: همینگ­وی یک هنرمند واقعی است اما هر اثر هنری سمبل و ثقیل می‌تراود این شاهکار کوتاه، اما نه کوچک، نیز چنین است. در بهترین توصیف­های همینگ­وی هیچ عنصر زایدی وجود ندارد. برخی از نویسندگان معتقدند که پیرمرد و دریا بهترین نوشته همه ما است.

مشخصات اثر:

ارنِست میلر هِمینگوی. «پیرمرد ودریا» تهران: نیل، ۱۳۸۵.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۷ ، ۱۱:۱۰
کتابخانه شهید ملا مسلم جلالی زاده گلین
شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۹ ب.ظ

کتابخوان تیر ماه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۷ ، ۱۸:۴۹
کتابخانه شهید ملا مسلم جلالی زاده گلین